Kupon napok! Barát vagy ellenség?

posted in: Egyéb | 0

Bár nemrég írtam a Glamour napi őrületről ITT, most újra közeledik a kuponok világában egy meghatározó hétvége a Joy napok május 12-13-14., amire biztosan már rengetegen készültök. Ahogy múltkor is kifejtettem, számomra a kuponokhoz való viszony folyamatosan változik. Régen, mikor elindultak az első ilyen hétvégék annyira vártuk már, összecsörögtünk a barátnőkkel, komplett program volt egész nap (legalább 1 nap), hogy járjuk az üzleteket, kávézunk és csacsogunk. De az is hozzátartozik, hogy akkor nem volt ennyi akció a boltokban, nem jött ki ennyi kollekció egy évben. Érdekes, pont valamelyik nap olvastam, hogy az elmúlt 20 évben – nagyjából a fast fashion megjelenése óta – szinte követhetetlen a divat körforgásának sebessége. 2 szezon (tavasz–nyár és ősz–tél) helyett ma már 52 kollekciót dobnak piacra évente. Ahhoz viszont, hogy tudjanak jönni az újak, szinte folyamatos akciókkal találkozhatunk az üzletekben. Nagyon régen vásároltam már valamit teljes áron. Általában kinézek valamit és megvárom, amíg leakciózzák, vagy amíg a webáruházban ingyenes lesz a szállítás, esetleg ha új üzletről van szó, feliratkozok a hírlevélre egy 10%-os kuponért.

Korábban a Bónusz Brigádnál dolgoztam és én voltam a felelős a divat részlegért, így a másik oldaláról is nagyon sokat tudok ezeknek az akcióknak, kuponoknak, bónuszoknak, vagy hívjuk akárhogy őket, előnyeiről és hátrányairól. Egy teljesen egyszerű példát emelek ki: Adott egy műkörmös, aki nemrég kezdett, nincs még vendégköre, de szépen dolgozik, tehát be meri vállalni a kommenteket, a negatív visszajelzéseket, a panaszokat, mert nincs mitől tartania. A Bónusz Brigádon elad 150 db kupont gél lakkozásra úgy, hogy neki igazából éppen csak az anyag ára visszajön. Hogy miért? Mert ha ennek a 150 embernek csak a tizede visszajön hozzá másodjára már nagyon jól járt, hisz van 15 új vendége. Ez eddig szép és jó, csak a vásárlók kupon függők lettek, és mikor legközelebb lenőtt a gél lakk a körmükön, újabb kupont vásároltak egy idegenhez, és így tovább. Kuponmániások és Olcsó Jánosok mindig voltak és lesznek, ezzel számolni kell. Mindig lesznek olyan vásárlók, akik nem a márkát, nem a terméket és a megbízhatóságot keresik, hanem a legalacsonyabb árakat. De alapvetően a koncepció működik. Én ugyanígy vásároltam gél lakkot, és azóta is ahhoz a körmöshöz járok, ennek már 5 éve. Szintén ez a helyzet egy masszázs szalonnal, ahová ajándékba páros masszázst kaptunk, és azóta minden hónapban hozzájuk megyünk. Plusz fodrászhoz is odamentem utoljára. Na így már igen! Így megéri.

Egy rossz minőségű kép 2012. októberéből, én a jobb oldalon 🙂

Természetesen teljesen más téma például egy Retro Jeans üzletbe szerezni egy 20%-os kupont. Vagy kivágni egy 50%-os L’Oreal kupont, amikor amúgy is csak ezt a márkát használod a hajápolás területén. Viszont azt gondolom a kuponos napoknak is van szabálya, van pár mód, ahogyan ez működhet, és nagyon sok, ahogyan nem. Ezeket saját bőrömön tapasztaltam az évek során, így szeretném megosztani veletek:

  • Korábban mindenféle terv nélkül csak baktattunk egyik üzletből a másikba, hátha meglátunk valami jót, és húúúú de szuper még kupon is van hozzá. Majd otthon rájövünk, hogy szuper ez a ruha, csak nincs hozzá cipőnk, és szuper ez a felső, csak hova veszem fel…
  • Pont ezért terv nélkül soha ne indulj útra! Már csak azért sem, mert abban a tömegben, ami ilyenkor biztos, hogy körbeöleli a Plázákat, nem fogsz tudni józanul gondolkozni. Ott már késő terveket és útvonalakat szövögetni. Nem mindenkinek erőssége a cetlizés, irkálás, tervezés, de egy rövid lista tényleg megkönnyíti az életünket.
  • Nem csak a kupon napok miatt, de évek óta kívánságlistát vezetek. Semmi extra, a határidőnaplóm egyik hátsó oldalát arra használom, hogy ha eszembe jut valami, amit szeretnék megvenni majd magamnak, azt mindig felírom. Legyen ez egy könyv, egy kiegészítő, egy lakberendezési termék, vagy egy rúzs, amit éppen útközben láttam egy blogger videójában. A listát folyton változtatom. Amit megvettem kipipálom, amire pedig időközben már nincs igény, kihúzom. Így amikor “hirtelen” minden tele lesz azzal, hogy 2 hét múlva kupon napok, akkor teljesen nyugodt vagyok, hisz a listám mindig kéznél van.
  • Mikor megveszem a magazint, szánok rá este egy órát, hogy átlapozzam, kivágjam, amik egyáltalán szóba jöhetnek, soha nem cipelem magammal az egész kuponlistát. Nem valószínű, hogy pont azon a napon tévedek be egy olyan boltba, ahol még sosem vásároltam, és nem csak hogy betévedek, de még álmaim ruciját is pont megtalálom. A cél nem a minden áron vásárlás! Ez fontos!
  • Miután megvannak a kivágott kuponok, egyeztetem a  kívánságlistámmal, így szépen kirajzolódik melyik Plázába kell mennem, ahol minden elérhető, amit szeretnék.
  • A lista és a terv szerint haladva, kivágott kuponokkal felkészülve lehet igazán élvezetes és a végén “nyereséges” egy kuponnap. Engem például végtelenül boldoggá tesz, ha meg tudom venni azt a ruhát, azt a drága cipőt most olcsóbban, amit már több hete, esetleg hónapja kinéztem. És természetesen velem is előfordul, hogy leakasztok valamit, mert annyira tetszik, és megörülve a plusz kuponnak, érzelemből döntök. De ma már ez a kisebb százalék.
  • Mérlegeld az idő és pénz viszonyát! Adott egy ruhaüzlet, ahol két pár ezer forintos ruhát vásárolnék, 20%-os kuponnal. A próbafülke dugig, a kasszánál lévő sor a Pláza folyosójáig kígyózik. Ha pár évvel ezelőtt vagyok, kiállom a sort. Mert ezért jöttem, és olcsóbb, és basszus tényleg megéri, ez az ára, kész. Hahhahahha! Ma már nem, semmi pénzért sem. Az az érzés, amikor ömlik a hátamon a víz (a kupon napokon általában még kabátos idő van – ősz és tavasz), tele a kezem szatyrokkal, a vállam görcs közeli állapotban, 20 másodpercenként meglök valaki, és még ha kiállom is, a végén kiszámolom, hogy 800 Ft-ot spóroltam. Hm! Ma már nem! Az évek és a rutin…
  • Minden kupon napon beiktatunk Balázzsal vagy a barátnőmmel egy kávészünetet, plusz ebédszünetet. Muszáj! Kell szusszanni egyet, átgondolni miket vettünk eddig, és mi az amit még nagyon szeretnénk. Mennyit költöttünk? Tiszta fejjel és tele hassal sokkal jobb folytatni utunkat.
  • A 0. nap az ász! Erről múltkor is írtam már, és a drogériás 0. napnak sokkal jobban tudok örülni, mint bármilyen más kuponnak. Amikor tudom, hogy tuti fix, hogy rengeteget spórolok. Mondjuk egy 50%-os garantált kupon szerintem amúgy is lázba hozza az ember lányát! Főleg ha mindez olyan márkákra érvényes, amit amúgy is használ, és ha nem lenne a kuponnap, teli áron venné meg 2 nappal később.

És végül még egy csodás hírt szeretnék közölni Veletek, mielőtt nekiindultok a vadászatnak. Biztosan láttátok a cikk elején, hogy bizony MOST ELŐSZÖR a Rossetti Bizsu kuponját is megtalálhatjátok a Joy magazin kuponfüzetében. Rögtön két kuponnal debütál, így biztos, hogy mindenki meg tudja találni a számára legmegfelelőbb ékszereket és kiegészítőket a nyárra. Az első kupon 20% kedvezményt biztosít az ország összes Rossmann üzletében ha Rossetti Bizsut vásároltok. (Bááármennyit!) A második pedig 20% kedvezmény minden termékre a webshopban. Hát nem zseniális? Te döntheted el, hogy felállsz-e a kanapéról vagy sem, de hogy új ékszereid lesznek, az biztos. 😉

Végezetül pedig egy kép Krisztiről, a Rossetti Bizsu egyik arcáról, amint boldogan szorongatja a Rossetti Bizsu 1 oldalas hirdetését a Joy magazinban. Hát igen! Mindenki ragyogni akar. Nézzétek ki már most mire fogtok lecsapni a kuponnapokon: rossettibizsu.hu

Puszi,

Detty

 

 

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük